Jest i ona... Przez tak wielu poszukiwana...
Przyszedł czas na rozebranie słynnego AK.
Tym razem przedstawiamy CM.040 - popularne AK74!!
Zaczynamy:
Replika spasowana dobrze, jak większość produktów Cymy. Chwyt pistoletowy i łoże przednie wykonane ze stosunkowo mocnego tworzywa. Kolba metalowa została osadzona w korpusie na pinie. Powoduje to delikatne, akceptowalne luzy. Waga "słuszna", a całość w rękach leży przyjemnie.
Kolejne pytanie - co "kotku" kryjesz w środku?
W metalowym korpusie repliki kryje się gearbox V3, z metalowymi 7-mio milimetrowymi łożyskami ślizgowymi. Okablowanie "standardowo-druciane" zakończone wtyczką mini tamiya. Szkielet gearboxa jest dość mocny, aczkolwiek nie posiada żadnych nadlewek materiału dodatkowo wzmacniających całą konstrukcję.
Wewnątrz gearboxa kryje się plastikowy tłok, głowica tłoka, mosiężny cylinder i plastikowa dysza o długości 19,7mm. Cały ten zestaw daje w miarę dobre szczelności. Ze stockowej sprężyny replika wyciąga zwykle okolice 415-425fps.
W replice z którą mieliśmy (dokładnie CM.040B) do czynienia znajdowała się dysza 19,6mm oraz słabsza sprężyna - generująca prędkość wylotową na poziomie 400-405fps. CM.040 jest bardzo popularną w sprzedaży repliką i był to pierwszy przypadek z którym producent wmontował krótszą dyszę oraz słabszą sprężynę.
Dalej znajdujemy metalowe zębatki z jedną podkładką po każdej stronie i wykonaną z dość mocnego plastiku łożyskowaną prowadnicę sprężyny.
Reszta części, takich jak blokada przeciwpowrotna czy popychacz dyszy, styki - "standardowe" dla Cymy (Patrz: CM.041)
Podsumowując:
Replika na pewno warta uwagi. Nie jest zabawką z najwyższej półki, ale przeznaczona dla klienta ze średnim budżetem. Charakteryzuje się dość ciekawym stosunkiem jakości do ceny, a wyjęta z kartonu spokojnie będzie cieszyć początkującego gracza. Śmiało można inwestować w jej tuning, mając na uwadze, że taki krok szybko przekroczy, czasem niejednokrotnie, jej wartość. Podczas serwisu/tuningu nie stwarza większych problemów. Warto jednak zaznaczyć, że mimo dość ciekawego wykonania, pod względem wytrzymałości i jakości, nie jest to jednak AK od LCT, czy E&L (o nich artykuły już wkrótce).
Kategoria | Ocena | |||||||||
Dostępność części | ||||||||||
"Tuningowalność" |