Jest i ona... Przez tak wielu poszukiwana...

Przyszedł czas na rozebranie słynnego AK.

Tym razem przedstawiamy CM.040 - popularne AK74!!

AK Biała Dama

 

Zaczynamy:

CM.040

Replika spasowana dobrze, jak większość produktów Cymy. Chwyt pistoletowy i łoże przednie wykonane ze stosunkowo mocnego tworzywa. Kolba metalowa została osadzona w korpusie na pinie. Powoduje to delikatne, akceptowalne luzy. Waga "słuszna", a całość w rękach leży przyjemnie.

Kolejne pytanie - co "kotku" kryjesz w środku?

W metalowym korpusie repliki kryje się gearbox V3, z metalowymi 7-mio milimetrowymi łożyskami ślizgowymi. Okablowanie "standardowo-druciane" zakończone wtyczką mini tamiya. Szkielet gearboxa jest dość mocny, aczkolwiek nie posiada żadnych nadlewek materiału dodatkowo wzmacniających całą konstrukcję.

GB GB front

 

Wewnątrz gearboxa kryje się plastikowy tłok, głowica tłoka, mosiężny cylinder i plastikowa dysza o długości 19,7mm. Cały ten zestaw daje w miarę dobre szczelności. Ze stockowej sprężyny replika wyciąga zwykle okolice 415-425fps.

Zespół cylindra

W replice z którą mieliśmy (dokładnie CM.040B) do czynienia znajdowała się dysza 19,6mm oraz słabsza sprężyna - generująca prędkość wylotową na poziomie 400-405fps. CM.040 jest bardzo popularną w sprzedaży repliką i był to pierwszy przypadek z którym producent wmontował krótszą dyszę oraz słabszą sprężynę.

Dalej znajdujemy metalowe zębatki z jedną podkładką po każdej stronie i wykonaną z dość mocnego plastiku łożyskowaną prowadnicę sprężyny.

Zębatki Prowadnica sprężyny

 

Reszta części, takich jak blokada przeciwpowrotna czy popychacz dyszy, styki - "standardowe" dla Cymy (Patrz: CM.041)

Podsumowując:

Replika na pewno warta uwagi. Nie jest zabawką z najwyższej półki, ale przeznaczona dla klienta ze średnim budżetem. Charakteryzuje się dość ciekawym stosunkiem jakości do ceny, a wyjęta z kartonu spokojnie będzie cieszyć początkującego gracza. Śmiało można inwestować w jej tuning, mając na uwadze, że taki krok szybko przekroczy, czasem niejednokrotnie, jej wartość. Podczas serwisu/tuningu nie stwarza większych problemów. Warto jednak zaznaczyć, że mimo dość ciekawego wykonania, pod względem wytrzymałości i jakości, nie jest to jednak AK od LCT, czy E&L (o nich artykuły już wkrótce).

Kategoria Ocena
Skala NPS
Dostępność części 10
"Tuningowalność" 10